le boitier airbag du coupé

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le boitier airbag du coupé

Messagepar vinzzz34 » 29 mai 2020, 14:03

issue d'un v6 de 2003 part 95910-2c200
IMG_4921.JPG


l'intérieur du boitier
IMG_4931.JPG


Side-airbag Sensor Dual Interface, U6268B
IMG_4922.JPG


Automotive ISO 9141 Serial Link Driver
IMG_4923.JPG


peut être des transistor mosfet
IMG_4924.JPG


aucune idée
IMG_4925.JPG

IMG_4926.JPG


et pour finir le micro controleur et eeprom le plus important
mc68hc11e20
HC11E9 w PLCC
320500131303
AUTONET
4E82K

IMG_4927.JPG

IMG_4928.JPG

IMG_4929.JPG

IMG_4930.JPG
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Re: le boitier airbag du coupé

Messagepar vinzzz34 » 10 juin 2020, 13:15

plus d'information sur la lecture de la puce
Hyundai 95910-2C200 MC68HC11E20 4E82K wiring.jpg

20170817_152526.jpg.c90ad44f59d22cccc8e1dcd8ae3f3b0f.jpg

mc68hc11e20 carprog.PNG

mc68hc11e20 carprog color.PNG

mc68hc11e20 orange5.PNG

orange5prog.PNG


Code : Tout sélectionner

HC11
    In microcontrollers HC11 series security is activated via zero bit in CONFIG register ( address $003F).
After SEC activation attempts to read erase EEPROM and CONFIG. To work with secured chips use Skip SEC of Orange5. Before skipping the programmer checks SEC condition and shows corresponding message, this operation is save and doesn't lead to data deletion.
    In some types as 11PA8, SEC bit works as in HC05 i.e. EEPROM is not erased.
    Skip SEC function is not changing the value of SEC bit. After loading processor via Skip SEC it is not possible to read the real data of CONFIG. If it is needed to define CONFIG the following steps must be performed:
1. Run Skip SEC, read EEPROM and save the file.
2. Perform Boot, right after that read data in CONFIG and save.
3. Repeat Boot, and write EEPROM and CONFIG.


Code : Tout sélectionner

M68HC11 E series of 8-bit microcontroller units (MCUs) combine
the M68HC11 central processor unit (CPU) with high-performance,
on-chip peripherals.
The E series is comprised of many devices with various configurations of:
* Random-access memory (RAM)
* Read-only memory (ROM)
* Erasable programmable read-only memory (EPROM)
* Electrically erasable programmable read-only memory (EEPROM)
* Several low-voltage devices are also available.
With the exception of a few minor differences, the operation of all E-series MCUs
is identical. A fully static design and high-density complementary metal-oxide
semiconductor (HCMOS) fabrication process allow the E-series devices to operate
at frequencies from 3 MHz to dc with very low power consumption.

Features
Features of the E-series devices include:
* M68HC11 CPU
* Power-saving stop and wait modes
* Low-voltage devices available (3.0-5.5 Vdc)
* 0, 256, 512, or 768 bytes of on-chip RAM, data retained during standby
* 0, 12, or 20 Kbytes of on-chip ROM or EPROM
* 0, 512, or 2048 bytes of on-chip EEPROM with block protect for security
* 2048 bytes of EEPROM with selectable base address in the MC68HC811E2
* Asynchronous non-return-to-zero (NRZ) serial communications interface
(SCI)
* Additional baud rates available on MC68HC(7)11E20
* Synchronous serial peripheral interface (SPI)
* 8-channel, 8-bit analog-to-digital (A/D) converter

16 General Description MOTOROLA
* 16-bit timer system:
- Three input capture (IC) channels
- Four output compare (OC) channels
- One additional channel, selectable as fourth IC or fifth OC
* 8-bit pulse accumulator
* Real-time interrupt circuit
* Computer operating properly (COP) watchdog system
* 38 general-purpose input/output (I/O) pins:
- 16 bidirectional I/O pins
- 11 input-only pins
- 11 output-only pins

* Several packaging options:
- 52-pin plastic-leaded chip carrier (PLCC)
- 52-pin windowed ceramic leaded chip carrier (CLCC)
- 52-pin plastic thin quad flat pack, 10 mm x 10 mm (TQFP)
- 64-pin quad flat pack (QFP)
- 48-pin plastic dual in-line package (DIP), MC68HC811E2 only
- 56-pin plastic shrink dual in-line package, .070-inch lead spacing (SDIP)
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Re: le boitier airbag du coupé

Messagepar vinzzz34 » 11 juil. 2020, 09:14

HTB173IBRpXXXXcHapXXq6xXFXXXa.jpg
achat d'un kit de buses pour déssouder le plcc52
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Re: le boitier airbag du coupé

Messagepar vinzzz34 » 22 juil. 2020, 14:51

connexion cascade ok
airbag_gk.png

IMG_20200722_144832.JPG
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Re: le boitier airbag du coupé

Messagepar vinzzz34 » 23 août 2020, 08:38

La buse adapté au dés soudage du micro est arrivé

IMG_20200823_083359.JPG
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Re: le boitier airbag du coupé

Messagepar vinzzz34 » 24 août 2020, 11:57

Vraiment pas évident à dé souder le micro du module SRS,
j'ai du insister niveau chauffage car il semble être collé avec une résine de couleur ambré,
la technique est de commencer par un bord et faire levier,
IMG_5090.JPG


j'ai mis le chip plcc52 dans un bain d'acétone pour en enlever un maximum de résine
IMG_5091.JPG


la lecture c'est passé sans aucun soucis (pas de verrouillage par bit de sécurité)
voici le dump complet air bag non déclenché

AIRBAG ESPS UNIT GK
95910-2C200
HAE 3022 Ver: 2.0 [WK4]

MCU Motorola hc11e20, mask E82K

SRS V6.zip
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